Žaidimų knygą
vaikams parašė Lietuvių filologijos bakalaurė iš VU KHF
Šį pavasarį pasirodė
Lietuvių filologijos ir reklamos studijų programos absolventės (tuo metu dar
studentės) Dianos Jušmanovaitės knyga vaikams „100 būdų, ką veikti, kai neturi,
ką veikti“. Šią knygą ji parašė atlikinėdama praktiką leidykloje „Terra
Publica“. Džiaugiamės, kad leidyklos darbuotojai įvertino mūsų kolegės talentą,
ir skubame ją pakalbinti. Pašnekesiui su Diana susitikome jaunimo itin
mėgstamoje Kauno vietoje – Daugirdo amfiteatre. Gurkšnodamos kavą kalbėjomės
apie literatūrą...
Nuotrauka filologų klubo „Aš Pats“ |
Visai neseniai padėjai išleisti knygelę,
skirtą vaikams. Joje rašoma, kaip turiningai praleisti laisvalaikį. Papasakok,
kaip gimė ši idėja.
Pavasarį atlikau praktiką
leidykloje „Terra Publica“, kuri tuo metu pradėjo naują projektą, skirtą vaikų
leidyklai „Debesų ganyklos“. Man pasiūlė parašyti keletą tekstų vaikams.
Leidyklos darbuotojams patiko mano rašymo stilius. Idėjos autorė Kristina
Rimkutė („Terra Publica“ projektų vadovė) paskambino ir pasiūlė būti visų knygelės
tekstų autore.
Knyga išsiskiria žaismingomis
iliustracijomis. Ar teko bendradarbiauti iliustruojant šią knygelę?
Prie iliustravimo darbų
neprisidėjau, bet buvau supažindinta su paveikslėlių idėja. Sunkiausia buvo
tai, kad tekstus reikėjo parašyti taip, jog iliustratoriai suprastų, ką reikia
nupiešti.
Ar
siūlydama vaikams 100-tą būdų, kuo užsiimti, prisiminei ir savo pačios vaikystėje
labiausiai mėgtus žaidimus? Kurie iš jų yra šioje knygelėje? Ir kaip surinkai
visus kitus užsiėmimus / žaidimus?
Nuotrauka filologų klubo „Aš Pats“ |
Gavau žaidimų, kuriuos
reikėjo aprašyti, sąrašą, taigi pačiai ieškoti ar rinkti jų nereikėjo. Dalį
aprašymų, kaip žaisti vieną ar kitą žaidimą, kūriau pati, o keletą verčiau iš
prancūziškos literatūros. Iš jos į knygelę patekę užsiėmimai yra šiek tiek
neįprasti ir gana sudėtingi, pvz., žaidimas „Statutėlės iš miltų“ ar plaustų
darymas iš medžio drožlių kamščių.
Pačiai
vaikystėje teko bent kartą sužaisti daugumą knygelėje surašytų žaidimų. Dažniausiai
su draugėmis šokinėdavome per gumą arba žaisdavome „Chali chalo“, „Ali baba“.
Atkreipiau
dėmesį, kad aprašyti žaidimai yra ne tik pramoginio, bet ir ugdomojo pobūdžio,
pavyzdžiui, žaidimas „Mano kambaryje tvarka“. Ar galėtum pakomentuoti šią
knygos idėją?
Knygelėje
parodoma, kad tvarkymasis ar rūšiavimas nėra bausmė vaikams. Tvarkytis galima
įdomiai, tereikia noro pažvelgti į šį užsiėmimą šiek tiek kitaip.
Knyga
„100 būdų, ką veikti, kai neturi, ką veikti“ skirta vaikams, bet galbūt ir
suaugusieji rastų joje jiems tinkančių užsiėmimų?
Suaugusieji
galėtų žaisti, pavyzdžiui, „Kryžiukus-nuliukus“, „Sudoku“ ar susirinkę gamtoje
„Karštą bulvę“, o namuose – susikurti mažą darželį ant palangės Vis dėlto
knygelė orientuota į vaikų auditoriją. Ji moko vaikus naujų dalykų, o suaugusiems
tai jau yra žinoma.
Ar
knygos rašymas padėjo realizuoti save kaip filologę?
Niekada
neįsivaizdavau, kad pasirinkusi studijuoti Lietuvių filologiją, galėčiau rašyti
knygas, ypač vaikams. Visada maniau, kad mano stiprioji pusė yra kalbotyra,
tačiau paaiškėjo, kad labiau save realizuoti pavyksta literatūroje.
Kartais
rašant trūkdavo idėjų, kaip paprastai pateikti tekstą, kad jis būtų nesunkiai
suprantamas vaikui. Todėl studijų metu įgytos žinios, kurios praplėtė akiratį
ir praturtino žodyną, labai pravertė šiame procese. Be to, rašant svarbu žinoti,
kokią informaciją pateikti, kaip ją atrinkti, apipavidalinti.
Kokią
reikšmę Tau turi išleista knygelė?
Pirma
parašyta knyga... Buvo labai smagu, kai pirmą kartą į rankas ją paėmiau.
Artimieji ir draugai taip pat labai džiaugėsi šiuo mano pasiekimu. Nors pačiai
dar kartais keista, sunku suvokti, kad parašiau knygą. Supratau, kad knygos
rašymas yra didelis ir labai sunkus darbas. Ypač rašyti vaikams, kuriems skirta
literatūra yra labai specifinė, reikia net išmokti galvoti kaip vaikui.
Išbandei
vaikų literatūros kūrėjos vaidmenį. Ar nesinori bandyti kurti ir suaugusiems?
Galbūt jau turi idėjų?
Nuotrauka filologų klubo „Aš Pats“ |
Kaip
minėjau, nemačiau savęs kaip rašytojos ir dar dabar neįsivaizduoju. Kol kas
nežinau, ką galėčiau rašyti suaugusiems, nes nesu bandžiusi. Vis dėlto turbūt
linkčiau prie vaikų literatūros. Manau, jei ir toliau rašyčiau vaikams,
norėčiau rašyti lavinamojo pobūdžio knygeles, o ne grožinę literatūrą.
Kalbėdama
apie išleistą knygą vaikams, mergina džiaugėsi, kad atsidūrė tinkamu laiku ir
tinkamoje vietoje, nes, anot jos, tikrai ne visi sulaukia tokio pasiūlymo.
Nuoširdžiai
linkime šiai jaunajai rašytojai tolesnės sėkmės!
Kalbino Aistė Varkulevičiūtė
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Komentuodami laikykitės pagarbos ir gramatikos principų